Chiński rynek płytek ceramicznych 2023
Zalety płytek ceramicznych, takie jak wodoodporność, silna przepuszczalność powietrza, odporność na zużycie, wyraziste zalety stylu, wzoru i koloru, sprawiają, że jest to nieodzowna część dekoracji uwielbiana przez konsumentów.
Pod ciągłym wpływem COVIC-19 wpłynęło to na wszystkie dziedziny życia, duże lub małe. Nieuchronnie wpływa to na chiński przemysł płytek ceramicznych, który jest zdominowany przez sklepy fizyczne. Zatem jakie zmiany pojawiły się na chińskim rynku płytek ceramicznych w 2023 roku? Które kategorie płytek ceramicznych będą się wyróżniać? Jaki rodzaj marketingu może przynieść nowy przełom i rozwój przedsiębiorstwom produkującym płytki ceramiczne?
Chiński rynek płytek ceramicznych 2023 - Trend i prognoza 2024-2025
1. Analiza aktualnej sytuacji i trendów w branży płytek ceramicznych w Chinach
Po stopniowym ustąpieniu epidemii, przemysł płytek ceramicznych zaczął się odradzać i coraz większa sprzedaż stawała się normalna, nawet bardziej niż poprzednia sprzedaż w tym samym okresie. Z powodu odwetowego wzrostu popytu na dekoracje, po epidemii, popyt na płytki ceramiczne opóźniony przez COVIC-19 stopniowo się zmniejszał i osiągnął niewielki szczyt w pewnym okresie.
Po epidemii ludzie o wysokich dochodach zwrócili większą uwagę na jakość domu, a przedsiębiorstwa z lepszymi produktami, markami i usługami mają lepszy rynek. Osoby dotknięte finansowo zmniejszyły wymagania dotyczące dekoracji i wybierają tańsze opcje zamiast kamienia naturalnego czy płytek gresowych, czyli płytki ceramiczne. Dlatego pod wpływem nadwyżek mocy produkcyjnych, malejącego popytu, wzrostu zużycia, rozszczepienia kanałów, ochrony środowiska i innych niekorzystnych czynników, niektóre sklepy korporacyjne mają gorsze warunki do funkcjonowania, a nawet są likwidowane. Prowadzi to również do dwupoziomowego wzorca różnicowania, że im większy, tym silniejszy i skuteczniejszy, a im mniejszy, to słabszy i gorzej radzi sobie w ciężkich czasach.
2. Funkcjonalna płytka ceramiczna powinna się przebić
Koronawirus zwrócił większą uwagę ludzi na zdrowie i bezpieczeństwo. Jako twardy materiał dekoracyjny, płytki ceramiczne są ściśle związane ze zdrowym domem. Oczekuje się przebicia funkcjonalnych płytek ceramicznych. Płytki podkreślają funkcje antypoślizgowe, płytki jonów ujemnych, płytki grzewcze i płytki antybakteryjne.
3. Trend innowacyjny i nowe trendy w branży płytek ceramicznych 2023
Ludzie znający się na branży płytek ceramicznych zaczęli podejmować środki wdrażania innowacyjnych rozwiązań, ale większość z nich opiera się na nieustannych poszukiwaniach. Firmy powinny zwracać większą uwagę na obsługę, jakość i innowacyjność produktów, co jest dobrym sposobem na ożywienie branży płytek ceramicznych, np. wykorzystanie programów do renderowania dekoracyjnego w sprzedaży sklepowej. Sprzedawcy płytek ceramicznych mogą tworzyć różne renderingi płytek w oprogramowaniu, aby sprostać spersonalizowanym oczekiwaniom klientów.
4. Kluczowe trendy rynkowe dotyczące płytek ceramicznych w Chinach w 2023 r
Produkcja płytek ceramicznych w Chinach : Chiny są największym krajem wśród krajów produkujących płytki ceramiczne na świecie. Z uwagi na ostrą konkurencję zarówno na rynku krajowym, jak i eksportowym, producenci ceramiki zmuszeni są do doskonalenia procesu produkcyjnego i jakości wyrobów. Chiny osiągnęły znaczną przewagę w eksporcie wyrobów ceramicznych. Aby zwiększyć wartość chińskich wyrobów ceramicznych, wiele firm zintensyfikowało stosowanie nowych technologii w produkcji, aby tworzyć produkty wysokiej jakości po rozsądnych kosztach.
Zużycie płytek ceramicznych w Chinach: Chiny są jednym z najszybciej rozwijających się krajów pod względem zużycia płytek ceramicznych. Płytki do dekoracji wnętrz są używane głównie w ścianach salonu, kuchni i łazienki oraz innych przestrzeniach, z mocną dekoracją, a zatem mają wyraźne atrybuty konsumpcyjne. Oprócz funkcji konsumenci koncentrują się również na czynnikach zewnętrznych, takich jak marka i wygląd. Zastąpienie struktury produktowej, spowodowane zmieniającym się trendem zużycia płytek, może nie tylko przyspieszyć rozbudowę potencjału rynkowego średniej i wyższej półki, ale także przyspieszyć formowanie się liderów branży. Te nowe trendy w konsumpcji i produkcji znacznie wzmocniły bariery konkurencyjne dla producentów i firm w zakresie rozwoju produktów, wizerunku, usług dla użytkowników i możliwości łańcucha dostaw.